Felanmälan

Din bostad och din trivsel är viktig för oss! Därför kan du som bor i ett hus från SmålandsVillan lägga in eventuella felanmälningar av din bostad på den här sidan.

Läs detta först!

Har du läst drift- och skötselpärmen?

Många vanliga problem avhjälps med informationen i drift- och skötselpärmen som du fick när du flyttade in ditt hus. Du har fått informationen antingen som en tryckt pärm eller på ett usb-minne.

När gjorde du slutbesiktning av ditt hus?

Bor du i ett hus med mer än fem år sedan slutbesiktning hanteras ditt ärende av Gar-Bo. Klicka här för att göra en felanmälan hos Gar-Bo.

Gäller ditt ärende värmepump?

Felanmälan av värmepumpar hanteras av vår leverantör NIBE. Klicka här för att hitta mer information om support hos NIBE.

Gäller ditt ärende vitvaror?

Felanmälan av vitvaror hanteras av vår leverantör Bosch. Klicka här för att hitta kontaktuppgifter till Bosch. 

Vi återkommer till dig när du fyllt i formuläret!

Du som fyller i formuläret kan förvänta dig svar från en medarbetare på SmålandsVillan inom tre arbetsdagar om hur vi går vidare med ditt ärende. Vår personal kommer att återkomma till dig på arbetsdagar mellan kl 08:00 - 16.30.

Felanmälan

Om du har ditt avtalsnummer är vi tacksamma om du skickar med det för att underlätta hanteringen av ditt ärende.