Felanmälan

Din bostad och din trivsel är viktig för oss! Därför kan du som bor i ett hus från SmålandsVillan lägga in eventuella felanmälningar av din bostad på den här sidan.

Läs detta först!

Har du läst drift- och skötselpärmen?

Många vanliga problem avhjälps med informationen i drift- och skötselpärmen som du fick när du flyttade in ditt hus. Du har fått informationen antingen som en tryckt pärm eller på ett usb-minne.

När gjorde du slutbesiktning av ditt hus?

Bor du i ett hus med mer än fem år sedan slutbesiktning hanteras ditt ärende av Gar-Bo. Klicka här för att göra en felanmälan hos Gar-Bo.

Gäller ditt ärende värmepump?

Felanmälan av värmepumpar hanteras av vår leverantör NIBE. Klicka här för att hitta mer information om support hos NIBE.

Gäller ditt ärende vitvaror?

Felanmälan av vitvaror hanteras av vår leverantör Bosch. Klicka här för att hitta kontaktuppgifter till Bosch. 

Längre svarstid på grund av semester

Vi jobbar ständigt för att ni ska få en snabb och god service året om. Nu under vecka 28-31 har vi dock reducerad bemanning då det är semestertider, detta gör att en återkoppling kan komma att bli först i augusti. Vi hoppas på förståelse och önskar alla en trevlig, och felfri, sommar!

OBS! Vid akuta ärenden kontakta lokal entreprenör/jour för att begränsa skador.

Felanmälan

Om du har ditt avtalsnummer är vi tacksamma om du skickar med det för att underlätta hanteringen av ditt ärende.